Listing 1 - 10 of 52 << page
of 6
>>
Sort by

Book
Marketing Scales Handbook : Multi-item Measures for Consumer Insight Research
Author:
ISBN: 9781542547246 1542547245 0692845933 Publisher: GCBII Productions, LLC

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De platformsamenleving : Strijd om publieke waarden in een online wereld
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789462984615 9789048535293 Year: 2016 Publisher: [Amsterdam] : Amsterdam University Press,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Van Airbnb tot Uber, en van Nextdoor tot Facebook, een steeds groter deel van het maatschappelijk en economisch verkeer verloopt via online platformen. De opkomst van deze platformen leidt tot optimistische vertogen. Doordat ze bestaande praktijken en instituties - van taximarkt tot lokale democratie - letterlijk en figuurlijk 'ontregelen', zouden deze platforms leiden tot economische en maatschappelijke innovatie. Kort samengevat luidt hun belofte: minder overhead en minder overheid.Wat in deze discussie nog onderbelicht blijft, is de rol die platformen spelen bij de behartiging van publieke belangen. Hun interfaces, reputatiesystemen, en algoritmes waarmee ze vraag en aanbod koppelen sturen de inrichting van de samenleving. Met grote gevolgen voor publieke belangen, zoals de toegankelijkheid, veiligheid en betaalbaarheid van (openbaar) vervoer, de pluriformiteit in de journalistiek of de inrichting van het onderwijs.In dit boek verkennen de auteurs de werking van platformen in een drietal maatschappelijke domeinen. Met als inzet de vraag: hoe kunnen in de platformsamenleving publieke waarden worden geborgd?


Book
Inleiding in de statistiek voor de gedragswetenschappen : met ondersteuning van SPSS
Authors: ---
ISBN: 9789033489433 9033489430 Year: 2012 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Dit handboek biedt een introductie in de statistiek en kan gebruikt worden als studie- en werkboek voor bachelorstudenten in de gedragswetenschappen. De statistiek speelt een belangrijke rol in het verzamelen, ordenen en analyseren van de data van wetenschappelijk onderzoek. We beschrijven kort de opbouw van dergelijk onderzoek en leggen uit op welke wijze gegevens ingevoerd kunnen worden in een SPSS datamatrix. Vervolgens tonen we een aantal mogelijkheden om de data te beschrijven en te analyseren.Aangezien we statistische berekeningen bij voorkeur met SPSS uitvoeren, worden in dit boek de wiskundige formules beperkt tot een minimum. In eerste instantie verwerven we een overzicht van de data via tabellen en grafieken en de maten van centrale tendens en variabiliteit. Hierbij beschrijven we de gegevens voor elke variabele afzonderlijk. Vervolgens bespreken we de mogelijkheden om de samenhang tussen variabelen te onderzoeken. In het kader van deze bivariate analyse komt tevens naar voor hoe we op grond van de steekproefgegevens iets kunnen besluiten over de populatie. Een aantal statistische vragen rond het toetsen van hypotheses blijven in deze Inleiding in de statistiek onbeantwoord. Deze themas komen aan bod in een vervolgboek 'Inductieve statistiek voor de gedragswetenschappen', van dezelfde auteurs


Book
Principes van marktonderzoek
Authors: ---
ISBN: 9789043032933 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Pearson Education Benelux

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Principes van marktonderzoek bevat alle aspecten van (online) marktonderzoek. De nadruk ligt op de toepassing in de praktijk: de achterliggende ideeën van marktonderzoek en het verwerken van de onderzoeksgegevens in SPSS. De software is in de tekst geïntegreerd en aangevuld met verduidelijkende afbeeldingen, zodat studenten precies kunnen zien waarop ze moeten letten bij het analyseren van de data. Zo wordt inzichtelijk hoe SPSS-tools kunnen helpen bij het nemen van belangrijke beslissingen.In elf stappen wordt het proces van marktonderzoek beschreven. Aan de hand van een doorlopende case met vragen leert de student attitudes en meningen onderzoeken die belangrijk zijn voor onderwerpen als consumentkeuze en marktsegmenten. Elk hoofdstuk begint met de belangrijkste leerdoelen en eindigt met vragen en opdrachten, een samenvatting en een lijst belangrijke begrippen.Nieuw in deze editieDeze editie werd volledig geactualiseerd. Er is een nieuw hoofdstuk 14, ?Statistische analyse?, waarin de rol van de grootte van de steekproef wordt uitgediept, en meer specifieke vraagstellingen als uitgangspunt van de analyse zijn genomen. Dit hoofdstuk vat hoofdstuk 14, 15 en 16 uit de vorige editie samen, waardoor het boek in omvang is afgenomen. Een andere belangrijke nieuwe feature is de digitale leeromgeving MyLab NL.DoelgroepPrincipes van marktonderzoek is geschikt voor eerste- en tweedejaarsstudenten in het hoger economisch onderwijs.Bron : http://www.pearsoneducation.nl


Book
Statistiek als hulpmiddel : een overzicht van gangbare toepassingen in de sociale wetenschappen.
Authors: ---
ISBN: 9789023244448 Year: 2008 Publisher: Assen Van Gorcum


Book
Statistiek voor marktonderzoek: praktisch gebruik van statistiek bij kwantitatief marktonderzoek
Author:
ISBN: 9789001796259 Year: 2010 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers


Book
Environmental change and sustainable social development : social work-social development. Volume II
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 1472416376 1472416384 1472416392 9781472416377 9781472416384 9781472416391 9781315579993 9781317142348 9781317142355 9781138247130 Year: 2014 Publisher: Farnham Ashgate Publishing


Book
De ware aard van de marketeer : waarom niet alleen de sterkste merken overwinnen
Author:
ISBN: 9789077432358 Year: 2009 Publisher: Tielt LannooCampus

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het menselijk gedrag is hoofdzakelijk emotioneel terwijl de marketeer rationeel wil denken. Het klassieke marketingdenken is dus tegennatuurlijk. De marketeer raakt het noorden kwijt. Net zoals in de natuur geldt in business de wet van 'survival of the fittest'. De ware aard van de marketeer onderzoekt de onderliggende wetmatigheden en past ze toe op marketing en merkbeheer. Wat is de betekenis van mijn merk voor de consument? Hoe kan ik me differentiëren? Hoe moet mijn merk vooruitgaan? Wat met natuurlijk gegroeide en gedomesticeerde merken, hoe maak ik mijn aanbod aantrekkelijk in inhoud en vorm, hoe kan ik positief inspelen op de context, hoe moet ik mijn aanbod laten evolueren in open markt en in nichemarkten, hoe kan mijn aanbod de permanente strijd overleven? Doorheen het proces van de natuurlijke evolutie heeft het menselijk brein een aantal merkwaardigheden ontwikkeld die zowel voor de consument als voor de marketeer van toepassing zijn. Hoe kan hij zijn aanpak en zijn aanbod versterken in een B2B- en B2C-markt zodat hij de concurrentiestrijd zal overleven?


Book
Direct aan de slag met SPSS
Author:
ISBN: 9789001809423 Year: 2012 Publisher: Groningen Noordhoff Uitgevers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Direct aan de slag met SPSS leert de gebruiker in simpele stappen om de uitkomsten van een enquête te verwerken en te analyseren. Dit is geen omvangrijke manual maar een heldere, gerichte instructie waarmee je meteen aan de slag kunt.Op de website http://www.marktonderzoekvoorhogeronderwijs.noordhoff.nl treft u aanvullend studie- en lesmateriaal aan.Bron : http://www.noordhoffuitgevers.nl


Book
Handboek ondernemingsplan : opstellen en realiseren, starten en sturen
Authors: ---
ISBN: 9789039526835 Year: 2012 Publisher: Maastricht Academic Service

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een ondernemingsplan helpt om richting te geven aan startende bedrijven en om een koersverandering te bewerkstelligen van bestaande bedrijven. Alleen het opstellen van een ondernemingsplan is niet voldoende. Het waarom van de verandering en de nieuwe koers moet worden uitgelegd en getoond. Dit Handboek Ondernemingsplan gaat specifiek in op die combinatie. Stappenplannen helpen de lezer :- de strategie op te stellen, - te bepalen hoe de uitvoering gemeten en bijgestuurd kan worden, - jaarplannen te maken, en - de inrichting van het bedrijf daarop af te stemmen. Het boek stelt praktische en direct toepasbare kennis en eenvoudige hulpmiddelen beschikbaar aan het management van bedrijven, startende ondernemers en studenten. De modernste managementinstrumenten zijn in dit boek met elkaar en met de praktijk verweven. Hierdoor leert u stapsgewijs een onderneming te starten, renoveren of opnieuw uit te vinden, vanuit een goed doortimmerde strategie, ondernemingsplan en daarop aansluitende bedrijfsinformatie en bedrijfsvoering. Bron : http://www.academicservice.nl

Listing 1 - 10 of 52 << page
of 6
>>
Sort by